15 august 2014

Jordbærsæson

Jeg håber alle har haft en dejlig sommer. At alle solskinstimerne og de varme aftener er blevet nydt. Vores lille familie har haft en skøn, skøn ferie og en fantastisk sommer. Vi har været rundt i Danmark det meste af juli, så altanen er blevet passet af nogle søde vandere. Og med den varme vi har haft, har det været nødvendigt!


Og ja, her på altanen har vi jordbærsæson endnu - godt nok kun en lille en, men den er der. Billederne er taget i dag...!


Jeg ved desværre ikke hvilken sort det er. Jeg købte 3 planter i Ikea for 3 - 4 år siden. De laver næsten ikke udløbere og giver heller ikke det største afkast, til gengæld er de remonterende. Hvilket gør at vi de tidligere år har plukket jordbær i september og sågar i starten af oktober. Det må siges at være en luksus. Og smagen! Smagen er lidt syrlig der prikker på tungen næsten som champagne.
Jeg har flere gange overvejet at kassere dem pga det lave afkast, men jeg ombestemmer mig hele tiden. Så nu får de nok en sæson mere 


Altankassen ved siden af er fyldt med 'Korona' jordbærplanter. Her er årets høst slut. Til gengæld sætter de masser af aflæggere, så vi kan mæske os i endnu flere af de lækre røde bær til næste år. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Mange tak for dit besøg. Jeg håber, du har lyst til at lægge en lille kommentar. Det er så hyggeligt at høre, hvem det er der kigger forbi :)