12 februar 2014

Foråret kalder....

... og lokker. De milde vinde og solen, der viste, at den ikke er flyttet permanent til andre himmelstrøg, giver umiskendelige fornemmelser af forår. Det kribler i fingerne om at komme i gang med grønne spirer, kaffedrikning på altanen og lune solstråler.

Sidste års forårsløg

Årets farvetema for altanen valgte jeg allerede sidste år.
Da jeg kom hjem fra Kristi Himmelfartsferien, blev jeg mødt af denne skønne treenighed. Og blev så vild med farvekombinationen blå, violet og hvid, at jeg næsten fortrød mit planlagte hvid, rosa, pink farvetema.


Så i år skal de blå/violette farver fylde meget mere :)

Jeg har jo nogle blomster og planter jeg gerne vil beholde, bl.a. mine roser - og de er jo ikke specielt blå. Så for at prøve at få et billede af, hvordan jeg kan kombinere de eksisterende farver med drømmen, har jeg lavet en kollage. Kollagen har gjort det nemmere at se om noget passer ind, eller om jeg skal vælge noget andet.


Nogle af mine billeder fra tidligere år er på mystisk vis forsvundet, så jeg har lånt lidt billeder på nettet. Under kollagen er de alle krediteret og med direkte links. Resten er mine egne.

De hvide pelargonier planlægger jeg at have i altankasserne rundt langs kanten. Om det lige bliver 'Kronprinsesse Mary' eller en anden hvid, ved jeg ikke helt endnu.

7 kommentarer:

  1. Det bliver bare så flot! Jeg glæder mig til at følge med hen over sæsonen :-)
    Mathias

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak :) Jeg håber jeg kan få det til at fungere lige så godt i virkeligheden.
      Go' lørdag.
      Ane

      Slet
  2. Det ser flot ud - god ide med collagen. I det hele taget en fin blog, du har.

    SvarSlet
  3. Det ser flot ud - god ide med collagen. I det hele taget en fin blog, du har.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ih, mange tak for de søde ord :)
      En god lørdag til dig.
      Hilsner Ane

      Slet
  4. Kære Ane

    Det er et rigtig flot farvetema, du har valgt, som jeg selv benytter i min lille have. Jeg har overvejende rosa, hvide og violette/lilla farver. Men sidste år lavede jeg inspireret af Claus Dalby et hjørne med limegrønne/gule farver blandet med lidt violet og lilla. Det var et HIT. Nogle hostatyper kan godt tåle sol, og det er flot at blande løv med blomstrende planter. Nu må foråret gerne snart indfinde sig ikke!?

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Nette.
      Jo, foråret må meget gerne indfinde sig! Og det lige nu :)
      Hvor er jeg glad for at høre, at du få samme farvetema til fungere i din have. Så må det også kunne lykkes hos mig. Og god ide med hosta, for ja løv til at understøtte de blomstrende er en rigtig god ide. Indtil videre har løvet mest været i form at jordbær og krydderurter.
      Hvis min plan fungerer i år, så kunne det være at jeg skulle overveje de lime/sart gule farver igen... jeg har faktisk siddet og kigget på forskellige sart gule blomster, men har fravalgt dem igen.
      En rigtig dejlig dag til dig :)
      Ane

      Slet

Mange tak for dit besøg. Jeg håber, du har lyst til at lægge en lille kommentar. Det er så hyggeligt at høre, hvem det er der kigger forbi :)